Vstřikovače
Vstřikovač, spolu se vstřikovací tryskou, zajišťuje dokonalé rozprášení paliva ve spalovacím prostoru vznětového motoru. Skládá se z držáku a vstřikovací trysky.
MOTORPAL klade stejný důraz na přesnost, kvalitu a technologii vstřikovacích trysek a jejich držáků tak, jako na všechny další komponenty celého vstřikovacího zařízení pro vznětové motory.
MOTORPAL vyrábí celý široký sortiment trysek ve dvou základních provedeních:
- otvorové pro motory s přímým vstřikováním, s otevíracím tlakem 150 – 320 barů
- čepové pro motory s předkomůrkou nebo vírovou komůrkou, s nepřímým vstřikem, s otevíracím tlakem 110 – 160 barů
- pro velké vznětové motory jsou k dispozici provedení s chlazením
MOTORPAL rovněž vyrábí široký sortiment držáků vstřikovacích trysek běžného provedení, dodávaných jak pro motory s přímým, tak s nepřímým vstřikem paliva, o průměrech dříků 17, 21, 25, 32, 45 mm. Jsou k dispozici i verze s chlazením, stejně tak, jako další typy v závislosti na provedení vznětového motoru.
Držáky vstřikovacích trysek jsou dodávány ve velikostech a provedeních dle tohoto přehledu. Je však možné objednat i jiná provedení dle potřeb výrobců vznětových motorů nebo pracovníků servisní sítě.
Běžné typy držáků trysek
Běžné typy držáků trysek mají pružinu dole a otevírací tlak seřizován vymezovacími podložkami
Zvláštní typy držáků trysek
- Držáky pro trysky DOP.S a DO.S s otevíracím tlakem nastavovaným seřizovacím šroubem (pružina nahoře), které jsou upínány třmenem nebo příložkou (typ VN.S) a nebo držáky s přírubou (typ VP.S) jsou výběhové a dodávají se pouze na náhradní díly.
- Držáky pro trysky velikosti T, U, V jsou vyráběny v malých sériích podle konkrétních požadavků výrobců vznětových motorů.
Typové označení
V | N | 98 | S | 4 | 6 | 3 | b | – | 1043 |
V | N | 98 | S | 4 | 6 | 3 | b | – | 1043 |
Vstřikovač |
V | N | 98 | S | 4 | 6 | 3 | b | – | 1043 |
N | normální |
P | přírubový |
Z | zavrtaný |
H | s chlazením trysky |
S | s převlečným šroubem |
A | abnormální (ostatní) |
V | N | 98 | S | 4 | 6 | 3 | b | – | 1043 |
Délka dříku (mm) |
V | N | 98 | S | 4 | 6 | 3 | b | – | 1043 |
Velikosti P, S, T, U, V, dle montované vstřikovací trysky |
V | N | 98 | S | 4 | 6 | 3 | b | – | 1043 |
1 | přívod paliva v ose vstříkovače (rovnobežně s osou) | bez čistící vložky | bez odvzdušňovacího šroubu |
2 | přívod paliva kolmo k ose vstřikovače | ||
3 | přívod paliva v ose vstříkovače (rovnobežně s osou) | s čistící vložkou | |
4 | přívod paliva kolmo k ose vstřikovače | ||
5 | přívod paliva v ose vstříkovače (rovnobežně s osou) | bez čistící vložky | s odvzdušňovacím šroubem |
6 | přívod paliva kolmo k ose vstřikovače | ||
7 | přívod paliva v ose vstříkovače (rovnobežně s osou) | s čistící vložkou | |
8 | přívod paliva kolmo k ose vstřikovače | ||
9 | abnormální |
V | N | 98 | S | 4 | 6 | 3 | b | – | 1043 |
0 | odpad paliva volným otvorem | |
1 | odpad paliva v ose | převlečným šroubem |
2 | odpad paliva kolmo k ose | |
3 | odpad paliva v ose | šroubením |
4 | odpad paliva kolmo k ose | |
5 | odpad paliva v ose | přípojkou |
6 | odpad paliva kolmo k ose | |
7 | odpad paliva kolmo k ose otáčivou přípojkou | |
8 | bez odpadu | |
9 | abnormální |
V | N | 98 | S | 4 | 6 | 3 | b | – | 1043 |
0 | bez kontrolní jehly (bez krytu) | |
1 | bez kontrolní jehly | s nasunutým krytem |
2 | s kontrolní jehlou | |
3 | bez kontrolní jehly | s našroubovaným krytem |
4 | s kontrolní jehlou |
V | N | 98 | S | 4 | 6 | 3 | b | – | 1043 |
Provedení hlavice a, b, c, u velikosti ‘S’ – výška x délka (a = 20 mm, b = 35 mm, c = 35 x 68 mm) |
V | N | 98 | S | 4 | 6 | 3 | b | – | 1043 |
Číslo montážního podkladu |